15. listopadu 2015

Anorexia recovery: Rok od začátku uzdravování, momentální jídelníček, fotka postavy


Jsem hrozná ostuda. Dokonce taková, že i když 25.10. blogísek oslavil krásnej jeden rok, nebyla jsem schopná napsat žádný článek. Nebudu říkat, že je to kvůli času. Ano, toho sice moc není. Třeťák na gymplu je opravdu zatím nejtěžší ročník, ale to není ten hlavní důvod.Za vinu to dávám spíše náladě a osobním problémům, které jsou v porovnání se skutečnými problémy ostatních lidí nulové. Ale víte co. Blog je něco, k čemu se prostě nutit nemá a já nemám potřebu něco takového dělat :) Ale dost bylo k úvodu a jdeme na skutečné dlouhé téma dnešního článku.
25.10. nebyl pouze dnem, kdy jsem se rozhodla založit si blog. Byl to den, kdy jsem se skutečně rozhodla se vyléčit. Snažila jsem se o to již dříve, ale byla jsem slabá. Přibrala jsem kilo, lekla se a za týden ho hned zhubla a pro jistotu raději kilo a půl. Začarovaný koloběh, kterým si prošel snad každý, kdo se léčil z any... Ovšem právě tohoto dne jsem se rozhodla posbírat zbytek síly a zdravého rozumu, zatnout zuby, přestat poslouchat ten otravný hlas v hlavě a začít pořádně jíst. Neříkám, že to bylo lehké. Nebylo. A neříkám, že to nešlo bez kompikací. Nešlo. Ale byl to krok, který mi hodně změnil život a dokonce i teď po roce se každé ráno probouzím s vděčností, že jsem to tehdy udělala. Protože jakkoliv to tehdy bylo těžké, žít s anou by bylo ještě těžší.


Pravda je taková, že já se nebála začít více jíst. Ten pocit přejezeného břicha mi nevadil, za ty týdny nedostatku jídla mi naopak někdy přinesl až uspokojení. Bála jsem se důsledku z toho velkého množství jídla. Že budu zase tlustá. A že budu mít zase tlusté nohy. Tlusté ruce. Tlustý zadek. Tlusté břicho. Tlusté tváře. Tlusté všechno, co tlusté být lze. Že nejenže budu tlustá, budu ještě tlustější a  budu stále více tloustnout. 

Potřebovala jsem tedy jednu věc. Ujistit mě, že se to zastaví a já nebudu stále a stále tloustnout. A to Vám já tady můžu slíbit. Opravdu to tak funguje. Jakmile začnete jíst více jídla, zpočátku přibrete (třeba kilo), ale potom už přibírat nebudete. A budete muset jídlo zase přidat, abyste začali zase přibírat. Přiznám se Vám k jedné věci. Nepočítám si makra ani kalorický příjem, ale řekla bych, že jím stejně možná i více než při přibírání a moje váha se za posledních pět měsíců zvedla tak o kilogram? A to jsou možná ještě svaly, jelikož Peťa posiluje. #Peťakorba!!:D Takže opravdu není důvod se této věci bát! :)

Ukázka ze středečního jídelníčku. Každý den je jiný, i když posledních 14 dní opravdu zrovna clean a fitness nebylo. 500 g sklenici arašídového másla jsem snědla za 10 dní spolu s nějakými čokoládkami, buchtami a jinými dobroty.

Snídaně: 70 g vloček, hruška, trocha mléka, koskos na posypání, maliny
 Svačina: 2 celozrnné chleby (nesnězeno celé), tofu pomazánka, rajčata
Oběd: Rýže (půlka sáčku), 3 vajíčka, zelenina
Svačina: (dojezení svačiny z dopoledne, blbých 9 hodin ve škole, mám hlad! :D)
Polotučný tvaroh, racia, arašídy
Arašídové máslo - cca 50-60 g
Večeře: Kuřecí prso, kuskus (asi 70 g), zelenina

No a nakonec slibovaná fotka postavy. První fotka je z července 2014 (asi 42 kg), druhá je z listopadu 2015 (kolem 52 kg). Sice je ještě spousta věcí, které bych na své postavě chtěla změnit (větší, pevnější zadek, zpevnit nohy a ruce), ale i tak musím říct, že jsem poprvé za skoro celý svůj život poměrně se svou postavou poměrně spokojena :) Ale o tom třeba zase jindy. Tak mě napadá, měli byste o takový článek zájem?
 (Ta fotka celkem zkresluje. Není stejně velká a neumím ji upravit tak, aby byla :D ve skutečnsoti je tam větší rozdíl, řekla bych :D :))

Tak to by bylo pro dnešní článek vše a pokud máte nějaké nápady, o čem bych mohla napsat, tak mi je klidně napiště do komentářů :) Užijte si zbytek víkendu a já se musím jít učit. A stejně beztak nepůjdu, ať žije lenost :D

20 komentářů:

  1. Jej teším sa že vidím od teba ďalší článok :) a este viac ma potešil aký je plný pozitívnej energie :) gratulujem, že ti to tak dobre ide a som veľmi rada že si šťastná :) a vyzeráš naozaj super!! A určite by som mala o taký článok záujem a rada by som si ho prečítala :) prejem pekný zvyšok víkendu :)
    Me and my ART

    OdpovědětVymazat
  2. Aj tak si teda pořád dost hubenoučká:( Ale aspon si snad na dobré cestě už.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta fotka celkem zkresluje. Není stejně velká a neumím ji upravit tak, aby byla :D ve skutečnsoti je tam větší rozdíl, řekla bych :D :) a děkuji! :)

      Vymazat
  3. Jé konečně článek po dlouhé době! Je úplně jasné, že k psaní na blog by se člověk neměl nutit, měla by to být zábava :) Z mého blogu se už skoro úplně stal foodblog, jak teď hodně experimentuji s japonskou kuchyní. A může to vypadat, že jsem třeba posedlá jídlem, ale ono je to úplně naopak. Fakt musím říct, že jsem už konečně šťastná, úplně jsem se za poslední asi 3 měsíce odpoutala od minulosti, už mě nezajímá moje váha a jestli jím zdravě nebo ne, už je to všechno za mnou. Užívám si nová jídla (plná bílého zlého cukru), už se nepřejídám, necvičím jako blázen, už mám naprosto jiné priority a soustředím se spíš na svou budoucnost, jsem víc komunikativní a zapojuji se do společnosti, jakmile jsem tohle udělala, tak se mi otevřely dveře do světa třeba tím, že za půl roku pojedu do Japonska, nebo taky že se teď začínám pilně věnovat japonštině a kašlu na nějaké předměty ve škole, už se nesnažím být perfektní úplně ve všem, tohle je pro mě už mnohem důležitější, než nějaké ploché břicho a hubené dlouhé nohy, teď to říkám už opravdu z hloubi duše, na což jsem fakt hrdá :D

    OdpovědětVymazat
  4. JSem ráda, že jsi se zase ozvala :*
    Ty jo, teď jsem si uvědomila, jak ten čas letí. Fakt že rok zpátky jsem byla úplná troska, třásla jsem, jak mi byla pořád zima, no hrůza děs! Taky jsem neskutečně ráda za ten den, kdy mi došlo, že takto NE! Že jsem dokázala zvednout zadek (nebo spíš propadlinu) a začala jíst! Máš naprostou pravdu, první člověk přibere a pak se to zase zastaví.
    Já si sice makra počítám, ale nijak se neomezuji. Když mám prostě chuť na více arašídového másla, tak si ho dám :) Jinak na fotkách jde vidět velký rozdíl, moc Ti to sluší ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Mezi těma fotkama je opravdu velkej rozdíl! A na té druhé ti to sluší mnohem víc :)
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. si nemůžu pomoct, ale já vidím teda na to, že jsi přibala tolik kg, strašně malý rozdíl! ty teda musíš fakt bejt svalovec:D a furt jsi hubená ...mohla bych ti napsat třeba na mail?? potřebovala bych hrozně pomoct/poradit ohledně přibírání, můžu?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano určitě mi na email napiš, ráda pomůžu :)
      the-biggestfear@seznam.cz
      A moc děkuji za komentář :) ale moc svalů nemám tedy..:D ta fotka zkresluje :)

      Vymazat
  7. Hezký článek, jsem ráda, že si po nějaké době něco napsala na blog :) Jinak na fotce ti to moc sluší, vypadáš opravdu dobře !! :)

    OdpovědětVymazat
  8. pecka, kam ses za rok dostala, jsi opravdu šikovná, málokdo udělá takový kus práce a tak si to v hlavě srovná, jako Ty, respekt a obdiv:)

    OdpovědětVymazat
  9. Jídelníček je v pohodě, nezdá se mi, že se přejídáš a postavu máš skvělou , je poznat že posiluješ a to je super...

    OdpovědětVymazat
  10. Ja rozhodne nesuhlasim s tvrdenim ze sa priberanie po case zastavi. Tiez som si presla anorexiou, moja najnizsia vaha bola 45kg pri 173 cm, no jedneho dna som zacala poriadne jest a uz to neslo zastavit, za 3-4 mesiace som pribrala 30kg... tiez som si nahovarala, ze sa to raz musi skoncit :( no musela som sa vratit k povodnemu stravovaniu, inac by som priberala donekonecna :( sice momentalne jem o 1000-2000kj viac ako som zvykla pocas anorexie (vtedy mi stacilo 3000kj na den), ale chodim 5krat tyzdenne na 3hodiny do posilky aby som tie kalorie spalila... uz som 10kg z tych 30 schudla a rozhodne sa chcem vratit k povodnej vahe, lebo s 45kg som bola najstastnejsia nie ako teraz, tajne som si nahovarala ze ked sa nebudem v strave obmedzovat a dam si aj nieco sladke, kaloricke tak bude zivot krajsi.... no uvedomila som si ze jedlo ma nikdy stastnou neurobi :)

    PS: viem, ze stale trpim PPP, takze pre normalneho cloveka moze byt tento prispevok nepochopitelny, neberto to prosim v zlom.... chcela som len poukazat na to ze priberanie sa len tak samo nezastavi, pokial clovek pravidelne prijima viac kalorii ako spali, tak moze priberat do nekonecna, plati zakon zachovania energie a fyzika sa neda oklamat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fyzika se sice nedá oklamat, ale tělo si na pravidelný větší příjem zvykne a naučí se ho zužitkovat;) píše o tom i beautygloss:D

      Vymazat
    2. no prisposobit sa moze len do urcitej miery, vsetko ma svoje hranice... ak by bola pravda to co tvrdis tak by nikto nikdy nepriberal a nebol by na svete ziaden problem s obezitou ;)

      Vymazat
    3. Tak to je zvláštní. Možná je to i tím, že jsi začala jíst hodně a potom zase málo a tělo si nestačilo zvyknout, ale nezdá se mi, že je možné v tak krátké době přibrat 30 kg.. No nevím, každé tělo je asi jiné :) Já jím každopádně dá se říct co chci, je fakt že nějaký výdej mám a nepřibírám.. Takže nevím no :)

      Vymazat
  11. Cvičila jsi v léčbě? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano :) Zhruba od března jsem začala posilovat. Posiluji doteď :) kardio jsem nedělala.

      Vymazat
  12. Ahoj :) napsala jsem ti zprávu na mail, tak se prosím koukni :) Děkuju moc :)

    OdpovědětVymazat
  13. Konečne, konečne! Konečne som prečítala článok dievčaťa, ktoré si uvedomilo, aké hrozné veci si robí pri anorexií, som veľmi šťastná za teba a dúfam, že budeš zdravá a šťastná stále. :-)

    OdpovědětVymazat